Właśnie minęło pierwsze półrocze 2018 roku. Z tego względu warto przyjrzeć się zainteresowaniu filatelistów naszą stroną. Taka analiza pozwala na detekcję trendów oraz może być przydatna przy budowaniu strategii rozwoju strony w kolejnych miesiącach/latach.
W okresie I-VI 2018 roku odwiedziło naszą stronę 6323 użytkowników, z czego 5939 to byli użytkownicy nowi tj. tacy, którzy wcześniej nie odwiedzali nas lub odwiedzając korzystali z innego ip. Oznacza to wzrost liczby odwiedzających ponad 30% w stosunku do I półrocza 2017 roku oraz o blisko 23% w stosunku do II półrocza 2017 roku. W grupie tegorocznych użytkowników blisko 29% to użytkownicy powracający (czyli 1834) a pozostali odwiedzili nas tylko jeden raz.
Liczba sesji w pierwszym półroczu br. wyniosła 27215 i była o 31,5% większa niż w I półroczu ubiegłego roku i o 10,4% większa niż w drugim półroczu 2017. Dane te prezentują wykresy poniżej (odnoszą się one charakterystyk dobowych).
Liczba odsłon z kolei wynosiła 160546 i była wyższa o 43,5% od tej odnotowanej w okresie I-VI.2017 i tylko o 0,7% od odnotowanej w okresie VII-XII.2017. Liczba sesji przypadających na użytkownika wynosiła z kolei 4,3 a stron/sesje - 5,9.
Zdecydowana większość sesji była realizowana ze stacjonarnych komputerów (76%), 20% stanowiły sesje ze smartphonów a 4% z tabletów.
Wśród naszych użytkowników dominują mężczyźni, którzy stanowią blisko 64% użytkowników (liczbę te określona na podstawie danych pochodzących od 56% wszystkich odwiedzających). Z punktu widzenia wieku najliczniejsze były grupy użytkowników w przedziałach wiekowych 55-64 lat (20,5%) oraz 65+ (20%). Należy jednak stwierdzić, że użytkownicy 55+ nie dominowali. W innych przedziałach wiekowych wyglądało to następująco: 18-24 lata - 10%; 25-34 lata - 15%, 35-44 lata - 18,5% i 45-54 lata - 16%.
Diagramy poniżej obrazują strukturę wieku naszych użytkowników w I półroczu 2018 roku w stosunku do 2 wcześniej wymienionych okresów porównawczych. Górny z diagramów porównuje minione półrocze z 1. półroczem ubiegłego roku a dolny z 2.
Większość naszych użytkowników to osoby zamieszkałe w Polsce (84%). Kolejną grupą są osoby zamieszkałe w USA (4%), następnie w Niemczech (3%), Francji (2%), Wielkiej Brytanii i Kanadzie - po 1,6%.
Interesujących informacji dostarcza analiza sposobu w jaki nasi użytkownicy wchodzą na naszą stronę. Tzw wejścia "direct" czyli bezpośrednie, polegające na wpisaniu w listwie adresowej "www.i-kf.pl" występują tylko w przypadku 26% użytkowników. Dominowało wejście typu "organic search" polegające na wyszukiwaniu w przeglądarce internetowej np "google.com" słów kluczowych związanych z filatelistyką na które składają się zazwyczaj: "filatelistyka", "znaczki", "i-KF". Tego typu wejścia miały miejsce w przypadku blisko 54% użytkowników. W przypadku 38% użytkowników wchodzili oni na naszą stronę z innej strony poprzez linki (tzw "referal"). Najczęściej uzytkonicy przechodzili ze strony zgpzf.pl na naszą stronę wykorzystując "okienko" z informacją o tym, co zostało na naszej stronie ostatnio opublikowane. Najrzadziej użytkownicy wchodzili na naszą stronę z wykorzystaniem tzw źródeł "social", czyli np. Facebooka.
Przyjrzyjmy się obecnie podstawowym charakterystykom odnoszącym się do zainteresowania naszą stronę począwszy od 2. połowy lutego 2013 roku kiedy rozpoczęliśmy zliczania. Górny wykres przedstawia zmienność liczby użytkowników w poszczególnych tygodniach, środkowy liczby sesji a dolny liczby odsłon także w ujęciu tygodniowym.
Widoczny jest wyraźny, systematyczny wzrost w przypadku każdej statystyki. Wzrost ten był bardzo raptowny w początkowym okresie funkcjonowania strony, potem osłabł ale nadal jest istotny statystycznie. Liczba unikatowych użytkowników, którzy odwiedzili naszą stronę wynosi blisko 35500, liczba sesji to 143230 a liczba odsłon jest bliska 812000! W przypadku liczby sesji i liczby odsłon wzrosty są bardzo znaczące i w sensie statystycznym istotne, wynoszące +4,2 sesje/tydzień a w przypadku liczby odsłon - 25,5 odsłony/tydzień.
W grupie 35500 użytkowników 24% to użytkownicy powracający, czy tacy, którzy odwiedzili nas co najmniej po raz drugi. W 81% to mieszkańcy Polski, w 6,8% mieszkańcy USA a w blisko 2,5% mieszkańcy Niemiec. W 38% to kobiety. Strukturę wiekową użytkowników ilustruje diagram poniżej.
Zaledwie 40% stanowią osoby w wieku 55+.